1. Верховна Рада України прийняла Закон України від 19 лютого 2009 року N 1022-VI «Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" щодо захисту прав власників», яким встановила, що після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов'язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника, таким чином, у разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору. 2. Верховна Рада України прийняла Закон України від 5 березня 2009 року N N 1066-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об'єднання земельних ділянок» внесла зміни до Земельного кодексу України, зокрема серед документів, що посвідчують право на земельну ділянку, набуту у власність із земель приватної власності без зміни її меж та цільового призначення, було передбачено цивільно-правову угоду щодо відчуження земельної ділянки, укладену в порядку, встановленому законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою, та свідоцтво про право на спадщину. Також було визначено, що при набутті права власності на земельну ділянку на підставі документів, визначених частиною другою цієї статті, державний акт на право власності на земельну ділянку, що відчужується, долучається до документа, на підставі якого відбувся перехід права власності на земельну ділянку, в кожному такому випадку відчуження земельної ділянки. Окрім цього, були внесені зміни до Закону України «Про землеустрій» та Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" (дивіться окремо в базі «Ліга»). Закон не набрав чинності. Закон вступає в силу з 01.05.2009р. 3. Правління Національного банку України Постановою від 28 лютого 2009 року N 107 затвердило зміни до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 № 368, до розділу ІІІ Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 № 369, до глави 4 Положення про здійснення уповноваженими банками операцій з банківськими металами, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 06.08.2003 № 325 до пункт 3 постанови Правління Національного банку України від 12.08.2005 № 290 “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України та встановлення лімітів відкритої валютної позиції банку”, який стосується установлення лімітів відкритої валютної позиції., а також були внесені деякі зміни до Положення про порядок встановлення Національним банком України лімітів відкритої валютної позиції в безготівковій та готівковій формах та контроль за їх дотриманням уповноваженими банками, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 12.08.2005 № 290 (дивіться окремо в базі «Ліга»). Постанова №107 набирає чинності через 30 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України (тобто, з 23.04.2009), крім змін до розділу ІІІ Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, які набирають чинності через 90 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. 4. Правління Національного банку України Постановою від 28 лютого 2009 року N 109 схвалило Методичні рекомендації до Положення про порядок встановлення Національним банком України лімітів відкритої валютної позиції в безготівковій та готівковій формах та контроль за їх дотриманням уповноваженими банками, які визначають методику розрахунку дотримання банками лімітів загальної (довгої/короткої) відкритої валютної позиції (дивіться окремо в базі «Ліга»). 5. Правління Національного банку України Постановою від 17 березня 2009 року N 140 затвердило Інструкцію про порядок відображення в бухгалтерському обліку банками України поточних і відстрочених податкових активів та податкових зобов’язань, якою визначено порядок відображення в бухгалтерському обліку витрат банків з податку на прибуток з урахуванням відстрочених податкових активів та податкових зобов’язань (дивіться окремо в базі «Ліга»). 6. Правління Національного банку України Постановою від 17 березня 2009 року N 141 внесло зміни до Додатку 2 та Додатку 11 до Інструкції про порядок складання та оприлюднення фінансової звітності банків України (дивіться окремо в базі «Ліга»). 7. Національний банк України листом від 06.04.2009 р. N 18-311/1519-5687 надав роз’яснення щодо отримання банками послуг від третіх осіб з повернення проблемної заборгованості та зазначає, що банки вправі укладати з третіми особами договори, предметом яких є отримання послуг з повернення існуючої заборгованості від боржників банків, та при укладенні таких договорів, керуючись, зокрема, ст.5 та частиною шостою ст.47 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (далі – Закон про банки), банки мають самостійно визначити відповідний вид договору, а також його умови відповідно до вимог законодавства України, при цьому, банкам необхідно приділяти особливу увагу питанню роботи з інформацією, що містить банківську таємницю, при отриманні послуг від третіх осіб щодо повернення боржниками простроченої (проблемної) заборгованості за отриманими ними кредитами (дивіться окремо в базі «Ліга»). 8. Національний банк України листом від 07.04.2009 р. N 62-211/355 повідомляє, що за даними Державного комітету статистики України індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс iнфляцiї) у березні 2009 року до попереднього місяця становив 101.4%, до грудня попередньoгo року – 105.9% (дивіться окремо в базі «Ліга»). 9. Національний банк України листом від 08.04.2009 р. N 13-210/2240-5931 повідомляє, що на операції з купівлі іноземної валюти фізичними особами-позичальниками банків на цільовому валютному аукціоні Національного банку розповсюджується загальний порядок купівлі, обміну іноземної валюти, що встановлений пунктом 1 глави 3 розділу II Положення про порядок та умови торгівлі іноземною валютою (далі – Положення), у тому числі щодо проставлення відповідної відмітки на документах, що є підставою для купівлі іноземної валюти (абзац тринадцятий підпункту “а” пункту 1 та пункт 6 глави 3 розділу II Положення). 10. Національний банк України листом від 08.04.2009 р. N 13-210/2240-5931 надав роз’яснення щодо порядку проведення валютних аукціонів, в якому зазначає, що Національний банк України планує проводити валютні аукціоні на регулярній основі щосереди, за потреби – у п'ятницю за незмінним курсом. Також НБУ зобов’язує банки розробити внутрішні положення, в яких визначити процедуру участі банку у валютному аукціоні та порядок використання купленої іноземної валюти на валютному аукціоні, здійснити внутрішню перевірку всіх операцій, що проведені банком за результатами участі у валютному аукціоні і у разі виявлення фактів порушень, повернути Національному банку іноземну валюту, що куплена з порушенням встановленого порядку. Окрім цього, повідомляється, що Національний банк України планує здійснювати продаж іноземної валюти на валютних аукціонах з метою погашення заборгованості клієнтів за договорами про відкриття невідновлюваної кредитної лінії, у разі коли останній транш за такою лінією надано до 15.10.2008, а також НБУ підкреслює, що уповноважені банки здійснюють купівлю іноземної валюти для погашення клієнтами поточних платежів, простроченої заборгованості, платежів з дострокового погашення за кредитними угодами, в тому числі і за невідновлювальними кредитними лініями (у разі, якщо про це буде окремо зазначено у повідомленні про проведення аукціону), а загальна сума купівлі іноземної валюти за зазначеними платежами не може перевищувати 50 000 дол. США на календарний місяць за однією кредитною угодою (дивіться окремо в базі «Ліга»).
|